Plan van aanpak

6 mei 2024 UPDATE

Om het allemaal helder te laten verlopen gaan we als volgt werken: In de eetkamer (links naast de voordeur) zullen we dozen neerzetten met daarop namen zoals Verkoop, Kringloop, Weggooien en dozen met de namen van de 4 inboedel-erven erop. Wanneer je aan een project werkt dan deel je de spullen in op die wijze. Er komt ook een doos FVV waarin alle Vereenigingsspullen komen voor zover die nog niet zijn uitgezocht. De items die je vindt en die je evt toch graag zelf zou willen houden (echt ook de allerkleinste dingen) doe je in jouw eigen doos. Deze doos blijft staan totdat iedereen akkoord heeft gegeven, het kan ook zijn dat een andere erve iets wil hebben uit jouw doos, dan wordt daarover overlegd. Zo blijft duidelijk wat iedereen mee naar huis neemt. En ja dit gaat ook over enveloppen en papier, keukenrollen, aluminiumfolie etc. Het lijkt misschien wat overdreven maar ik wil echt proberen te voorkomen dat er dingen ineens weg zijn en dat niemand weet wie wat heeft meegenomen. Zo houden we het transparant. Dus zet gewoon in je doos wat je graag zou willen meenemen, en dan check ik het met de rest en dan kun je het de keer erna meenemen (of niet). Verder wil ik echt projectmatig werken, zodat duidelijk is wat al wel en wat niet is gedaan. Dus wanneer je komt kijken we welk project je gaat aanpakken en dat project maak je ook af voor je aan een volgend project begint.

Voorstel om appgroep te maken met Pim en Olivier en Viv over het coördineren van het opknappen van het kantoor. Olivier en Pim overleggen wat er moet gebeuren, wat zij daarvoor nodig hebben en wanneer zij dat kunnen doen. Viv coördineert zodat het kantoor leeg genoeg is om de werkzaamheden uit te voeren.

TIJDSTIPPEN OM EEN PROJECT AAN TE PAKKEN:

En dan voor de planning qua starten met de projecten. Om alles zo transparant mogelijk te houden zal ik er zijn wanneer er wordt gestart met de projecten. Dit zijn de dagen die we nu beschikbaar hebben, zodra iemand zich erop inschrijft (appje aan mij) kan deze dag doorgaan (“dag” betekent niet de hele dag, maar gewoon in overleg delen van die dag): Ik zal proberen iedere keer een week tevoren nieuwe data door te geven voor de week erna. Heb je zelf voorkeursdata, laat het dan weten dan kijk ik of dat lukt.

Dinsdag 7 mei 12-16uur Sikko (en Romaer) starten met project treinbaan, Edith en ik starten met project Kleding Carlos.

Donderdag 9 mei hemelvaartsdag Minou & Viv (project nog even onbekend). Hella Kleding Els, en Sikko gaat verder met de treinbaan.

Maandag 13 mei Hella en viv

Dinsdag 14 mei

Vrijdag 17 mei

Zaterdag 18 mei

Zondag 19 mei

Plan van Aanpak

Het lijkt mij wijsheid om het opruimen van het huis in projecten te verdelen, zo kunnen we per project ook afspraken maken en blijft het voor iedereen overzichtelijk. Het gaat niet de grote plundra worden, we gaan alles met zorg uitzoeken en er een bestemming voor zoeken. Items die overduidelijk weggegooid mogen worden (lege verpakkingen, oud papier enzo) daar wordt niet iedereen over geïnformeerd. Maar van alle andere items (bijvoorbeeld volle verpakkingen:), of meubelstukken die al wel weg mogen maar die niemand heeft gekozen) wordt iedereen die wil op de hoogte gehouden via de app alvorens het wordt verdeeld. Je kunt bij mij aangeven of je op de hoogte wilt worden gehouden.

Dus bijvoorbeeld, wil je kijken of er nog kleding tussen voor jou zit en wil je helpen uitzoeken dan kies je voor optie 13A. Wil je niet helpen uitzoeken maar zou je wel graag weten wat er naar de Vintage kledingwinkel zou gaan (dus alleen de items die nog mooi zijn) dan kies je voor optie 13B. Heb je niks met kleding dan kun je dus gewoon 13 niet noemen 🙂 en valt dat project onder 13C dan word je ook verder niet per item op de hoogte gehouden wat ermee gebeurt. Uiteraard krijg je wel op de tijdlijn de voortgang. Ook daarop wordt bijgehouden hoe het staat met de projecten.

Hieronder heb ik een lijst met projecten gemaakt. Iedereen kan mij aangeven bij welke projecten die betrokken wil zijn, of waarvan ie wil zien wat er is en wat evt bewaard moet blijven.

Regel is wel: het is NIET Finders-Keepers. Dus als je wat vindt bij het opruimen is het niet automatisch van jou. Alles (ook kleine dingen) wordt in overleg gedaan om gewoon geen problemen te krijgen.

Wanneer we “schatten” vinden, dus items die echt leuk of mooi zijn die niet in het zicht lagen dan worden die allemaal gefotografeerd en daar maak ik een aparte pagina van zodat jullie je wensen daarvoor nog kunnen uitspreken.

Ik zal bij alle projecten helpen, en heb mijn naam bij de projecten gezet die ik sowieso doe ivm de wens van Carlos en Els voor de archieven.

De opties die er zijn zie je hieronder:

Optie A: Ik wil helpen bij deze specifieke projecten (nummers noemen). Dan zorgen we dat die projecten gedaan worden op een moment dat jij kunt.

Optie B: Ik help wanneer ik kan (zie schema dat nog volgt) en Ik wil op de hoogte gehouden worden van deze projecten (nummers noemen). Dan doen we de projecten gewoon op de tijdstippen dat de optie A erven kunnen en word je per project in detail op de hoogte gehouden)

Optie C: ik help wanneer ik kan en hoef niet op de hoogte gehouden te worden van specifieke projecten anders dan gewoon de algemene informatie. Dan krijg je alleen informatie over de “schatten” en de stand van zaken per project. En je kunt altijd alle informatie op de site vinden.

project nrProjectnaam wat moet er gebeurenA.
Ik wil helpen

B.
Ik wil per item op de hoogte gehouden worden
Project gestartProject klaar
1voorkamerkasten uitzoeken en opruimen. Staat ook veel archief in.april
2KelderOpruimen.Hella & Pim
3archief vesting e.d.Hans en Vivjanuari
4archief Vriesendorp en ScheltemaHans en Vivapril
5Kantooropruimen en uitzoeken alles anders dan archief en ruimte maken om op te knappenHans en Viviedereen
6Kantoor opknappenPlekken bewerken en SchilderenOlivier en Pim
7TuinSnoeien en netjes makenTeun (& Viv)iedereen30 april 30 april
8KeukenKasten leeghalen en opruimen,
zorgen dat er voor nu wel kopjes en lepels en evt een pannetje voor een soepje oid blijft voor tijdens het ruimen (Later in het plan ivm gebruik items terwijl we in het huis bezig zijn)
Hella (& Eva als dit akkoord is met de erven)
9slaapkamerkasten leeghalen en beetje beter inrichten Er moet nog een deken op het bed komen.kleding Els: Hella
Kleding Carlos: Edith & Viv
7 mei
10Leeskamer fotoboekenfotoboeken uitzoeken naar wie welke boeken moeten
tot 1965 van Els naar Bien
tot 1965 van Carlos naar Sikko
en verder alle boeken per belanghebbende groeperen (familie/oppaskinderen/reizen etc)
11Leeskamer Boeken en schilderijenboekenkasten netter inrichten nadat de fotoboeken eruit zijn en evt 1 weghalen, kamer leuker inrichten
12Leeskamer waskamerOpruimen en netjes maken (losse items opruimen)edith en viv7 mei7 mei
13Kleding Elsalle kleding in de slaapkamer en op zolder uitzoeken en sorteren.
Verdeling: Erven voor wie wat wil, Vintage winkel (verkoopbare items), Kringloop, kledingbak.
Hella (evt Eva als de erven het hiermee eens zijn)
14zitkamerAlle dichte kasten leeghalen en uitzoeken en losse papieren etc opruimen/doornemen. Boeken en snuisterijen in de kasten blijven voorlopig even staan tot waardebepaling is geweest
15zolder treinbaanontmantelen en bundelen, prijzen bepalen en verkopen evt veiling zoeken hiervoor?Sikko & Romaer7 mei
16Zolder grote ruimteLosse dingen uitzoeken en zoveel mogelijk leegmaken, boeken kunnen blijven denk ik, maar de losse kasten moeten weg om de grootte van de zolder goed te kunnen laten zienHella & Edith & Viv
17Zolder kleine kamerSpullen uitzoeken en opruimenHella & Edith en Viv
18BoekenUitzoeken (dit doen we op het laatst want ze blijven vooralsnog staan tot het huis is verkocht)
19Kleding Carlosalle kleding in de slaapkamer en op zolder uitzoeken en sorteren.
Verdeling: Erven voor wie wat wil, Vintage winkel (verkoopbare items), Kringloop, kledingbak. Uniform moet goede plek voor gezocht worden. Bijna klaar, alleen nog een set kleding hangt links op zolder naast de hangzakken met kleding van Els
Edith & Viv7 mei
20tuin schuurLeeghalen en netjes maken
21badkamerkastjes leeghalen en losse dingen eruit, schone handdoeken ophangenEdith en Viv7 mei7 mei

dingen om niet te vergeten

ActiedatumWie
Inventarisatie Familie-erfstukken door Scheltema – Vriesendorp familie
Contact opnemen Willemijn, kijken wie van de Vriesendorpen daar het meeste van weet (Bien/David?)
3 april afspraak met Bien en Sikko (& Edith)Viv
Alle erven komen langs om hun keuze te fotograferenmaandag 8 april afspraak met Minou, Olivier en HellaViv
Lijsten maken van keuzen Ervenzsm na afsprakenViv
Overlap keuzen bespreken/ eruit komenzodra de lijsten verwerkt zijnBetrokkenen
Ophalen items die niet voor de sier in het huis moeten blijven ivm foto’s voor de verkoopalleen items die geen geldelijke waarde hebbenBetrokkenen
In overleg kunnen nu derden gevraagd worden om langs te komen.
Archieven FVV en Scheltema bij elkaar verzamelen, deze kunnen in principe (in overleg) direct naar de familieshalf aprilViv & evt anderen
Archieven voor Stadsarchief Naarden, Vauban, Menno van Coehoorn etc uitzoeken en apart leggenhalf aprilHans en evt anderen
Architecten archief uitzoeken en evt tekeningen afgeven bij huidige bewoners van de huizen waar Carlos aan gewerkt heeftin overleg met Kees, wellicht toch beter om het naar Vesting archief te doenHans en evt anderen
Lijst met erfstukken maken11 april lijsten klaarviv
Teun de tuinman bellen om de tuin netjes te makenViv
Scroll naar boven